Mille üle sa täna rõõmus oled?

Inimene on antenn. Sihuke kahel jalal kõndiv, veidi keeruliselt üles ehitatud, pulki täis peaga antenn.

Mida teeb üks antenn? Aga mida ta ikka oskab? Võtab vastu ja edastab mingit signaali. Võtab vastu, filtreerib, moondab, segab, töötab ümber ja edastab. Vastavalt sellele, millele on tema pulki täis raadioaparaat häälestatud.

Vaadates ringi eelkõige sotsiaalmeedias, aga ka pärismeedias levivat, siis on enamik raadioaparaate häälestatud negatiivile. Oi näe see armastatud laulja/näitleja/kirjanik suri ära, ei siukseid enam ei ole ega tule. Ilm on sitt ja lumesahk lükkas mu hoovitee täis. Inimesed on lollakad ja valivad valesid erakondi.

Vaata kõnnid sa mööda teed ja keset seda laiutab koerajunn. Tee kõrval aga õitseb lilleke, sihuke harilik ja veidi rääbakas võililleke. Kummast sa pilti teed ja feissarisse või instasse üles paned?
---
Minu tänane positiivne killuke tuleb aga Tartu bussijaamast. Selle müügiputka on ilmselt kõige külastatum kiosk, kuhu ma juba aastaid satun. Rituaalselt ostan alati enne bussile minekut pudeli mineraalvett. Tihtipeale ma seda pudelit isegi ei puutu sõidu ajal, aga näe sihuke komme on külge kasvanud. Liitrike vett kulub mul päevas ära nii ehk naa.

Astun siis tänagi kioskisse ja otsin pilguga oma lemmikveekest. Ehh, pagan, seda polegi. No mis seal ikka, võtan teise. Lähen leti äärde ja saan nakatavalt positiivse elamuse. Müüjaproua vaatab mulle otsa ja ütleb: "Oi aga meil on teie jooki ju ikka ka, ma pole lihtsalt jõudnud seda välja panna!" Ja lähebki otsib laost üles selle minu tavapärase mullivee. Ise. Ilma palumata või küsimata. Ja naeratab sinna juurde.
---
Mis siis on selle loo moraal? Aga lihtsalt see, et seesinase pulki täis oleva raadioaparaadi nupp on sinu enda käes. Missugusele lainepikkusele sa ta keerad? Mille üle sa täna otsustad rõõmus olla?

Comments

Popular posts from this blog

Facebook kui turuväljak, mis on muutumas kurjaks

Halvasti on hästi

Tihased on tüdrukud