Mäletad, kuidas sa eile klikkasid uudis-voos pealkirjale, mis lausa kõditas sinus midagi? Oli see uudishimu? Klatšijanu? Ära muretse, sa oled normaalne! On olemas päris-ajakirjandus ja siis on olemas klikimeedia. Vahetegemine ei käi mitte ilmumise formaadi, vaid eesmärgi põhjal. Ei ole mitte mingit alust väita, et paberil ilmub puhas kuld ja veebis ainult sula saast. Mõlemad meediavormid eeldavad, et lugeja suhtub ilmunusse sama tõsiselt kui üllitaja. Pärismeedia uurib, vaeb ja vaevleb teksti kallal, saavutamaks sisutihedust. Klikimeedia jaoks on sisu kõrvaline, sest müüb pealkiri koos pildiga. Mitte midagi pole teha, tähelepanu tõmbab negatiiv. See on kuskil selja-aju tasandil olev instinkt, et ohuga tuleb tegeleda kõigepealt, see tagab eluspüsi. Positiiviga ehk nt toiduküllusega saab hiljem tegeleda, kui head ajad lubavad kasutad varusid liigi jätkamisele. Negatiivne enesemääratlemine toimib alati hõlpsamalt, hõlpsam on end määratleda läbi selle, kes me ei ole, kui see, kes me ei ol
Comments
Post a Comment